środa, 12 września 2012

10. Holandia 1

Witam po krótkiej przerwie :)
Miałam dziś spory dylemat, którą kartkę wybrać, gdyż w mojej skrzynce znalazło się aż 5 pocztówek. Cieszyłam się jak małe dziecko. Teraz pewnie znów będę musiała czekać, gdyż żadna z moich kartek nie została zarejestrowana, a mam dość sporą przewagę otrzymanych (14) nad wysłanymi- zarejestrowanymi (11).



Czy te zwierzątka nie są urocze?
Pocztówkę otrzymałam od Barta i Marion, którzy mieszkają prawie nad morzem w miejscowości o nazwie Alkmaar. Na kartce wspomnieli, iż niedawno zobaczyli lisa i było to dla nich bardzo ciekawe przeżycie.
[Dla mnie spotkania z lisami na moim osiedlu, bądź co bądź w mieście wojewódzkim też są ciekawe, tylko nie wiem dla kogo bardziej, dla lisów, bo przed nimi 'uciekam', czy dla mnie, bo panikuję?]
Koniec rozważań na temat lisów ;) Wróćmy do miejscowości, w której mieszkają Bart i Marion :)
Pierwsze wzmianki o Alkmaar pochodzą już z X wieku. Historycznie miasto to rozsławiło się w roku 1573, kiedy to załodze miasta udało się odeprzeć Hiszpanów. Był to przełomowy moment w trwającej 80 lat wojny między Holandią a Hiszpanią o niepodległość. Od tego momentu w całej Holandii znane jest powiedzenie Bij Alkmaar begint de victorie, które oznacza Zwycięstwo zaczyna się w Alkmaar. 
W chwili obecnej miasto to jest miastem słynącym z produkcji czekolady, targów serowarskich oraz z muzeum piwa.
Na koniec jeszcze fotografia z Alkmaar.


 Do jutra :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz