czwartek, 20 września 2012

12. Australia 1

Witam.
Z góry przepraszam za przerwę, ale miałam straszne zamieszanie w ostatnich dniach. Od zeszłej środy nie przyszła do mnie żadna pocztówka, nad czym ubolewam. Dziś Australia, niedługo powinna przyjść do mnie kolejna pocztówka z Australii, gdyż Pani, której wysłałam ostatnio kartkę zachwycona naszym pięknym krajem (a dokładniej Bieszczadami zimą) poprosiła mnie o adres w celu wysłania mi kartki w ramach podziękowania.
Ale dość o innych sprawach. Pora przejść do kartki. Kolory znacznie różnią się od rzeczywistych, ale mój mężczyzna leniuchuje i nie fotografuje pocztówek.


Ten miły ptaszek, zasłaniający troszkę misia koalę to Kukabura niebieskoskrzydła. Ptak jest ten bardzo ceniony w Australii ponieważ zjada dzikie węże oraz Kukabura Olly była jedną z maskotek Olimpiady w Sydney. Ptak ten nie należy do najmniejszych (choć ze względu na pocztówkę myślałam, że taki jest), długość jego ciała osiąga aż 40-45 cm!. Występuje on w Australii i Tasmanii.
Kolejnym zwierzątkiem jest przeuroczy Koala. Koale żyją na drzewach eukaliptusowych, schodzą na ziemię tylko po to, aby przejść na kolejne drzewo. Żyją samotnie, lub w niewielkich grupkach samiec i kilka samic. Żyją 15-20 lat. Są one od 1972 roku objęte całkowitą ochroną.
Kangury to zwierzęta nocne, niektóre z kangurowatych są zwierzętami nadrzewnymi, inne zaś naziemnymi. Potrafią również pływać. Kangur przedstawiony na pocztówce to kangur szary, dorosłe samce tego gatunku w pozycji stojącej mogą mierzyć nawet 2 m i ważyć 65 kg. W 1983 roku jest na liście zwierząt chronionych.
Kolejnym zwierzątkiem jest wombat. Zwierzątka te zostały prawie całkowicie wytępione w 1981 roku ze względu na bardzo atrakcyjne futro. Obecnie w żyje ich tylko ok. 70.
Ostatnim zwierzątkiem jest Kakadu żółtoczuba. Papuga ta żyje nawet 50 lat i osiąga długość ciała 45-51 cm. Zamieszkuje głównie Australię, Tasmanię i Nową Zelandię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz