środa, 10 października 2012

15. Holandia 2

Witam ponownie :)
Dziś w skrzynce znalazłam 1 kartki :) W mojej kolekcji znajduje się ich aż 30 :)
Drugą już pocztówkę z Holandii otrzymałam od Tilly. Kartka ta została nadana 17 września, zaś 21 września po przebyciu 1 251 km znalazła się w mojej skrzynce.


Na kartce, jak widać przedstawiony jest rower, z których Holandia słynie myślę, że na równi z tulipanami i wiatrakami. Rowerów w Holandii jest dwa razy więcej niż samochodów, a dróg rowerowych jest 15 000 km :)
Pora na kilka ciekawostek na temat Holandii :)

  • Jedną z ciekawostek, którą znalazłam to to, że Holendrzy mają liberalne podejście do związków homoseksualnych, a także do narkotyków, ale o tym wiedzą chyba wszyscy :);
  • Holandia jest jednym z mniejszych krajów świata - pomimo tego jest najgęściej zaludnionym;
  • 25% państwa znajduje się poniżej poziomu morza;
  • Tylko w Amsterdamie znajduje się 1281 mostów;
  • Holandia zajmuje trzecie miejsce na świecie w eksporcie produktów rolnych, choć jej powierzchnia zajmuje tylko 0,008 % powierzchni świata;
  • Holendrzy są najwyższymi Europejczykami;
  • Maturzyści dowiadują się o wynikach tego egzaminu w trakcie rozmowy telefonicznej z nauczycielem, który dzwoni do swoich uczniów :) Jeżeli maturzysta zdał wiesza w oknie flagę holenderską z plecakiem szkolnym;
  • W Holandii dziecko można nazwać każdym imieniem, nie może ono być tylko obraźliwe i musi się dać zapisać językiem łacińskim;
  • Święty Mikołaj przybywa w połowie listopada statkiem parowym w asyście Czarnych Piotrów, jeżdżąc na siwym koniu rozdaje dzieciom słodycze (trochę to niewiarygodne :))


W tym miejscu pozostaje mi się już tylko pożegnać i zaprosić na jutro :)
A przez następne 3 dni pocztówki z krajów, których jeszcze na blogu nie było :)


1 komentarz:

  1. U nas jak się zda maturę to się pije hehehehe co kraj to obyczaj:)

    OdpowiedzUsuń