poniedziałek, 29 października 2012

23. Finlandia 2

Korzystając z chwili czasu, jaką dziś dysponuję dodam kolejną notkę, a co ;)
Pocztówkę tę MArko wysłał 22 września, 2 października po przebyciu 1 419 km znalazłam ją w mojej skrzynce.
A żeby było coś inaczej zacznę od znaczka, bo na znaczku, jest nie kto inny jak ....


Sam Włóczykij ;) Pierwsza miłość wielu dziewczyn (moja jednak nie, bo już w przedszkolu miałam męża ;) szybko zaczęłam ;)).
Jak się już niektóre Pani nawzdychały do Włóczykija pora przejść do samej pocztówki.


Marko nie pisze niestety z jakiego miasta pochodzi, napisał, że jest z Finlandii, małego państwa, które słynie z wódki Finlandii i zespołu rockowego HIM.
TO teraz pora na kilka ciekawostek o Finlandii :)

  • Sauna odgrywa ważną rolę w życiu Finów. W Finlandii znajduje się, aż 2 miliony saun, przebywa się w niej nie tylko wraz z rodziną i przyjaciółmi, ale także mogą się tam odbywać spotkania zawodowe;
  • Finlandia byłą krajem, który jako pierwszy zagwarantował prawa wyborcze kobietom, nastąpiło to już w 1906 r.;
  • Zazwyczaj przy powitaniu witający się podają sobie dłonie, rzadko całują się, czy przytulają;
  • Finowie znani są z bezpośredniości i upartości (może jest coś we mnie z Finki ;));
  • Finlandia jest jednorodnym krajem etnicznym, aż 97% jej populacji stanowią Finowie;
  • 82% Finów należy do kościoła ewangelicko - luterańkiego, zaś 15% jest niewierząca;
To chyba już będzie tyle na dziś ;)
DO następnej notki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz