sobota, 13 października 2012

17. Japonia 1

Obiecana druga notka :)
(Zaczynam się już powoli gubić w numeracji :))
Pocztówkę z Japonii otrzymałam od Michiko mieszkającej w Hiroshimie. Pocztówkę nadała 17 września, przebyła ona 8 429 km i już 26 września znalazłam już w mojej skrzynce :)


Zdecydowanie jest to jedna z moich ulubionych kartek :)

Na pocztówce oprócz drzewa wiśni (a jakże :)) jest Mt. Fuji, czyli najwyższa góra w Japonii, po polsku zwana Fudżi. Jest to czynny stratowulkan o wysokości 3 776 m n.p.m. leży on na wyspie Honsiu.
Jeśli chodzi o nazwę tej góry powstały na jej temat nieporozumienia m. in. utożsamia się sinojapońskie czytanie słowa 'san' (góra) z sufiksem honoryfikatywnym 'san' występującym za nazwiskami japońskimi oznaczającymi 'pan/pani'. Media często błędnie używają sformułowania 'szanowna Fudżi'.

Wulkan ten jest celem wielu wycieczek turystycznych, sezonem wspinaczkowym są lipiec i sierpień, na szczyt prowadzą 4 szlaki turystyczne.Do wysokości 2 400 m n.p.m. również można dojechać autobusem - czyli coś dla takich leniwców, jak ja :)
Na północno-zachodnim zboczu góry znajduje się stok narciarski.
Wokół Fudżi od strony północnej leży pięć jezior pod współną nazwą Fuji Goko: Kawaguchi, Yamanaka, Sai, Motosu oraz Shoji. W pobliżu są też znane wodospady Shiraito.
Fudżi jest świętą górą dla wyznawców shinto, jako żenskie bóstwo Konohana-no-sakuyahime-no-mikoto. Zbudowano na niej trzy bramy torii i dwie świątynie. Do 1868 roku obowiązywał zakaz wstępu na górę dla kobiet.

Mam nadzieję, że może jutro - przy niedzieli znajdę odrobinę więcej czasu, żeby napisać notkę.
Wiem, że czeka na mnie pocztówka (wyjechałam do rodziców), ale nie wiem, jeszcze jaka, podobno bardzo ładna. Nie mogę się doczekać :)



2 komentarze:

  1. Ech, mam w favach kilkanaście wersji Góry Fuji, ale niestety żadnej jeszcze nie dostałam :(
    Kartka przepiękna <3 Kwiaty wiśni śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. To trzymam kciuki, żeby się w końcu trafiła wymarzona karteczka :) :*

    OdpowiedzUsuń