poniedziałek, 29 października 2012

22. Holandia 3

Witam :)
Ostatnio cierpię na brak czasu, cóż bywa :) Dziś Holandia po raz trzeci, wyjątkowo ten kraj mnie 'polubił' i zajmuje drugie miejsce na liście 'z jakich krajów najczęściej otrzymuję pocztówki' :)
Nawet dziś znalazłam kolejną pocztówkę z Holandii, lecz dziś kartka, która z Holandii wyleciała 26 września i 28 września znalazła się w mojej skrzynce. Wysłała ją Marieke i przebyła 1 128 km.


Marieke pochodzi z Zutphen i ma najładniejszy charakter pisma, jaki w życiu widziałam :)
Zutphen to miasto położone w środkowej Holandii, leżące przy zbiegu rzek Berkel i IJssel, zamieszkuje w nim ok. 48 tys. mieszkańców.
Założone ono zostało w XI wieku, zaś w 1312 roku zostało ono członkiem Ligi Hanzeatyckiej. W latach 1572 - 1591 było okupowane przez Hiszpanów. W trakcie trwania II wojny światowej zajęte ono było przez Niemców, co spowodowało ogromne szkody.
Zutphen jest ważnym więziłem kolejowym oraz ośrodkiem handlowym, jeśli chodzi o przemysł wyróżnia się przede wszystkim przemysł tekstylny, papierniczy i metalowy.
Na koniec jeszcze zdjęcie :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz