wtorek, 23 października 2012

21. Chiny 1

Dziś kartka, która kartką nie jest ;)
Nadawcą przesyłki była Towxi, 'kartka' szła do mnie od dnia 13 sierpnia - 28 września.

Kiedy otworzyłam skrzynkę i ukazało się przede mną to cudo:


Zastanawiałam się, co ciekawego kryje się w środku. Niestety moja radość szybko się skończyła, gdyż w środku była jakaś ulotka (?) ciężko stwierdzić, w końcu nie znam chińskiego, kartka papieru, która służyła jako liścik i zdjęcie. Nie wiem, czy nadawczyni sama je wykonała,czy też nie :)
A poza tym wszystkim w kopercie znalazłam wykałaczkę. I tu nasuwa się kolejne pytanie, po co mi niby wykałaczka. Na wszelki wypadek wyciągnęłam ją przez chusteczki ;)


Zdjęcie podoba mi się strasznie :)

Towxi napisała, że ma nadzieję, że kiedyś będzie mogła mnie odwiedzić i ja również jestem u niej mile widziana :)

Towxi mieszka w prowincji Syczuan (Sichuan) ze stolicą w środkowo - zachodnich Chinach, a dokładniej w samej stolicy tej prowincji, a mianowicie Chengdu.
W 316 roku p. n. .e. państwo Shu ( ze stolicą właśnie w Chengdu) zostało podpite przez Qin, które to w 221 r. p. n. .e. ostatecznie zjednoczyło Chiny.
Od zjednoczenia Chin Chengdu pozostało stolicą prowincji Syczuan.
Na koniec jeszcze zdjęcie Chengdu :)


1 komentarz: